خرید پرینتر های چندکاره انتخاب هوشمندانه‌ای برای صرفه‌جویی در فضا و هزینه میتونن باشن. اگر: با توجه به نیاز خودتون بهترین نوع پرینتر چندکاره رو خریداری کنید. همونطور که می‌دونین پرینتر یه وسیله جانبی برای رایانه‌اس که هر کدوم از ما بسته به شرایط کاریمون از امکانات مختلفش استفاده می‌کنیم. البته اگه پرینتر تک کاره باشه، مسلما فقط یه کاربرد داره اونم پرینت گرفتنه. ارسال فکس، ‌کپی و اسکن علاوه بر پرینت از قابلیت های یه پرینتر چندکاره اس. با خوندن ادامه مقاله،‌ می‌تونین با بهترین پرینتر های سه کاره و چهار کاره لیزری اچ پی و کانن ، معیارها و راهنمای خرید بهترین پرینتر چندکاره، بهترین برندهای پرینتر چندکاره و … آشنا بشین.

این مدل از پرینترها معمولا بیشتر تو اداره‌ها و سازمان‌های اداری استفاده میشن. چون هر کدوم از این دستگاه‌ها به تنهایی نیاز به یه فضای مشخص دارن. و البته ممکنه به صورت جداگانه هزینه‌های بالایی هم داشته باشن. قابلیت‌های پرینتر های چهار کاره شامل پرینت، کپی، فکس و اسکن میشه. اما پرینتر های سه کاره امکان فکس رو ندارن و برای مکان‌هایی مناسبن که نیازی به فکس نداشته باشن.

معیارها و راهنمای خرید بهترین پرینتر چندکاره

مهم‌ترین معیارها برای انتخاب میتونن شناخت نیاز و میزان توقعتون از یه پرینتر چندکاره و کاربرد اون باشه. به مواردی که در ادامه میگم توجه کنید تا متناسب با هزینه و نیازتون بهترین پرینتر چندکاره کاربردی رو انتخاب کنید.
  • توجه به محیط کاری و کاربردهای مورد نظر شما از پرینتر

قبل از اینکه پرینتری، برای خرید انتخاب کنید باید میزان کار و امکاناتی که از یک پرینتر انتظار دارید رو مشخص کنید. مثلا حجم و نوع کاری که یک اداره بزرگ یا یه سازمان اداری داره با کار یه محیط اداری ساده و همینطور مصارف خانگی متفاوته. ضمن اینکه در برابر هرکدوم از امکانات یک پرینتر چندکاره و قابلیت‌های اون، هزینه‌ای به قیمت پرینتر های چندکاره اضافه میشه. بنابراین اگه نیازتون رو به درستی تشخیص بدید، دستگاهی که انتخاب می‌کنید، هم به صرفه‌تره و هم کاربردی تر.
برای مثال فرض کنید به یه پرینتر برای محیط اداری با حجم کاری متوسط و قابلیت‌های چاپ، کپی و اسکن احتیاج دارید. پس یه پرینتر سه کاره با سرعت و قدرت نسبتا بالا، کیفیت چاپ و اسکن خیلی خوب میتونه انتخاب مناسبی باشه. علاوه براین قابلیت‌های اتصال به شبکه Wi-fi و اترنت (Ethernet) هم، از امکانات مفید و ضروری پرینتر های چندکاره اداری محسوب میشن.
با همه اینا ممکنه تو یه محیط اداری اصلا احتیاجی به این امکانات نداشته باشید و کار شما سبک تر باشه. بنابراین پرینتر های تک کاره هم میتونن پاسخگوی نیاز شما باشن.
  • هدف و نوع استفاده از پرینتر

هدف و نوع استفاده شما از پرینتر تو انتخابتون تاثیر زیادی داره. برای مثال بعضی مشاغل از پرینتر بیشتر برای چاپ تصاویر، اسلاید و نمودار و طرح‌های گرافیکی استفاده می‌کنن. برای این موارد پرینتر های جوهرافشان و پرینتر های لیزری رنگی مناسب‌تر هستن. البته پرینتر های جوهرافشان به دلیل نوع استفاده و کاربردشون هزینه مواد مصرفی بالا و سرعت کمتری دارن.
اگه کارتون بیشتر با چاپ متن مرتبطه و کیفیت چاپ تصاویر اهمیت زیادی براتون نداره، پس دنبال بهترین پرینتر های لیزری و سیاه و سفید باشین. پرینتر های لیزری رنگی هم بسته به نوع کارتون و اهمیت رنگ‌ها میتونن اولویت شما باشن. برعکس پرینتر های جوهرافشان، پرینتر های لیزری هزینه مواد مصرفی کم ولی سرعت بالایی دارن. ضمن اینکه قیمت اولیه پرینتر های لیزری معمولا بالاتر از پرینتر های جوهرافشان هست.

بهترین پرینتر چندکاره اداری با توجه به هدف و نوع استفاده (جوهر افشان، لیزری)

  • بهترین برندهای پرینترهای چندکاره و کیفیت ساخت محصول

همونطور که اشاره کردم پرینتر یک وسیله جانبی برای رایانه محسوب میشه که میتونه خیلی از نیازهای کاری رو برطرف کنه. هزینه‌ای که برای این دستگاه صرف می‌کنید با توجه به امکاناتی که داره می‌تونه سنگین باشه. پس نباید این هزینه به خاطر یه انتخاب اشتباه، هر چند وقت یک بار تکرار بشه. قطعا باید بتونید روی امکانات اون مخصوصا پرینتر های چندکاره برای مدت طولانی حساب کنید.

علاوه بر نحوه صحیح نگهداری از پرینتر ، کیفیت ساخت یک محصول هم میتونه تضمین طول عمر مفید اون باشه. در نتیجه بهتره برای یه انتخاب مطمئن‌تر سراغ شرکت‌هایی برید که از اعتبار و محبوبیت بیشتری برخوردار هستن. شرکت‌های معتبر زیادی برای تولید ماشین‌های اداری از جمله پرینتر وجود داره. از بین اون‌ها اگه بخوام به بهترین برندهای پرینتر های چندکاره اشاره کنم میشه HP (اچ پی)، CANON (کانن)، Sharp (شارپ)، Samsung (سامسونگ) و … رو معرفی کرد.

” در ادامه مقاله راهنمای خرید پرینتر های چندکاره با چند نمونه از بهترین پرینتر های چندکاره از دو برند hp (اچ پی) و canon (کانن) آشنا میشین. “

بهترین پرینتر های چندکاره لیزری و جوهر افشان اچ پی :

  1. پرینتر لیزری اچ پی مدل 26nw : پرینتر سه کاره، با سرعت 18 برگ در دقیقه، توان چاپ ماهانه 5000 برگ، قابلیت اتصال به شبکه، اتصال بی‌سیم Wi-fi، سایز کاغذ: A4، رزولوشن چاپ: 600*600 DPI
  2. پرینتر لیزری اچ پی مدل 127fn : پرینتر چهار کاره، با سرعت 21 برگ در دقیقه، توان چاپ ماهانه 8000 برگ، قابلیت اتصال به شبکه، سایز کاغذ: A4، رزولوشن چاپ: 600*600 DPI
  3. پرینتر جوهر افشان اچ پی مدل 8710 : پرینتر چهار کاره، با سرعت 22 برگ در دقیقه، توان چاپ ماهانه 30000 برگ، قابلیت اتصال به شبکه، اتصال بی‌سیم Wi-fi، سایز کاغذ: A4، رزولوشن چاپ: 1200*4800 DPI

بهترین پرینتر های چندکاره لیزری و جوهر افشان کانن :

  1. پرینتر لیزری 237w کانن : پرینتر چهار کاره، با سرعت 23 برگ در دقیقه، توان چاپ ماهانه 15000 برگ، قابلیت اتصال بی‌سیم Wi-fi، قابلیت اتصال به شبکه، سایز کاغذ: A4، رزولوشن چاپ: 600*600 DPI
  2. پرینتر لیزری 236n کانن : پرینتر چهار کاره، با سرعت 24 برگ در دقیقه، توان چاپ ماهانه 30000 برگ، سایز کاغذ: A4، رزولوشن چاپ: 1200*1200 DPI
  3. پرینتر جوهر افشان کانن مدل PIXMA TS6320 : پرینتر سه کاره، با سرعت ۱۰ صفحه رنگی و ۱۵ صفحه سیاه و سفید در دقیقه، قابلیت اتصال بی‌سیم Wi-fi و بلوتوث، سایز کاغذ: A4، رزولوشن چاپ: 1200*4800 DPI
  • توجه به سرعت چاپ پرینتر چندکاره

 سرعت چاپ پرینتر های چندکاره با توجه به توان و کاربردشون با هم متفاوته. تو محیط‌ های کاری مثل سازمان‌های اداری و شرکت‌ها، انتخاب پرینتر های چندکاره با سرعت بالا اهمیت بیشتری داره. چون برای انجام کارهای اداری نباید زمان زیادی تلف بشه. اما پرینتر های چندکاره با سرعت متوسط و پایین‌تر میتونن برای مصارف خانگی مناسب باشن. پس با توجه به نیاز و نوع کارتون، سرعت چاپ یک پرینتر می‌تونه از موارد مهم تو انتخاب شما باشه.

قابلیت چاپ دورو اتوماتیک
این قابلیت از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار تو سرعت برای پرینتر های چندکاره اس. چون اسناد به صوررت دورو و اتوماتیک بدون دخالت دست و تلف کردن وقت چاپ میشن. در نتیجه سرعت پرینتر هم بالاتر میره.

سرعت یک پرینتر از معیارها و موارد مهم راهنمای خرید بهترین پرینتر چندکاره است.

  • دقت یا رزولوشن چاپ پرینتر های چندکاره

کیفیت و وضوح اسناد، متن‌ها و تصاویر مربوط به رزولوشن چاپ پرینتر هستن. هر چقدر رزولوشن چاپ بالاتر باشه، کیفیت و شفافیت بیشتری رو هم تو کارهاتون تجربه می‌کنید. اگه کیفیت چاپ تو کارتون تاثیرگذار و مهمه، حتما به رزولوشن پرینتر دقت کنید.
  • توان چاپ ماهانه پرینتر

با توجه به حجم کاری و مقدار استفاده شما از پرینتر چندکاره، توجه به این مورد اهمیت پیدا میکنه. برای مثال اگه میزان کارهای چاپی شما در ماه خیلی بالاست، پس به یه پرینتر چندکاره با قدرت و توان چاپ ماهانه بالا نیاز دارید. در غیر اینصورت بهتره دنبال پرینتری با توان چاپ متوسط یا پایین‌تر باشین.
  • اهمیت نوع اتصال در پرینترهای چندکاره

از انواع اتصال در پرینترها میشه به قابلیت‌های اتصال به شبکه Wi-fi، درگاه اترنت (Ethernet)، درگاه USB و … اشاره کرد.
_قابلیت‌ اتصال به شبکه Wi-fi: این قابلیت به شما امکان پرینت از طریق موبایل رو با گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط میده. بنابراین این ویژگی هم به افزایش سرعت کار با پرینتر اضافه میکنه. درضمن دیگه درگیر سیم‌کشی‌های متعدد و پیچیده هم نمی‌شین.
_درگاه شبکه اترنت (Ethernet): از طریق این درگاه می‌تونید، پرینتر رو بین چند سیستم رایانه‌ای به اشتراک بذارید و اونارو با هم شبکه کنید.
_درگاه USB: از طریق این درگاه هم، پرینتر فقط به یک رایانه متصل میشه و می‌تونین ازش استفاده کنین.

با توجه به توضیحات بالا، به این موضوع فکر کنید که به کدوم یکی از این امکانات نیاز دارید؟ برای مثال تو یه محیط اداری قابلیت‌های اتصال به Wi-fi و درگاه اترنت می‌تونن کمک زیادی به افراد و سرعت کار کنن. چون با وجود این ویژگی‌ها همه پرسنل می‌تونن از پرینتر همزمان استفاده کنن. ولی برای مصارف خانگی نیازی به درگاه شبکه اترنت نیست. اما اگه برای راحتی ارسال اطلاعاتتون می‌خواین از WiFi استفاده کنین، پس به امکان وایرلس نیاز دارین.

درواقع وجود اتصال‌های مختلف در پرینترهای چندکاره به دلیل امکانات بیشتری که در اختیار شما میذارن، میتونه از ویژگی‌های بهترین پرینتر های چندکاره باشه.

  • حداکثر سایز کاغذ برای پرینتر های چندکاره

مسلما برای کارهایی مثل چاپ پوستر و نمودارهای گرافیکی تو سایزهای بزرگ، به کاغذی مثل A3 یا بزرگ‌تر احتیاج دارید. اما ممکنه هم کار شما طوری باشه که سایز معمول A4 نیازتون رو برطرف کنه. پس باید به حداکثر سایز کاغذی که یه پرینتر چندکاره میتونه از اون پشتیبانی کنه هم دقت داشته باشید.
  • هزینه ‌های نگهداری پرینتر های چندکاره

شارژ تونر، تعویض کارتریج، شارژ جوهر، تعمیر یا تعویض هر کدوم از قطعه‌های دیگه پرینتر از هزینه‌های نگهداری این دستگاه هستن. گاهی هزینه‌ی این قطعات میتونن حتی بیشتر از قیمت اولیه خود پرینتر باشن. بنابراین برای صرفه‌جویی تو این هزینه‌ها باید به چندتا نکته مهم توجه داشته باشید:

  1. کارتریج پرینتر چندکاره ای که مد نظر شماست تو بازار پیدا میشه یا خیر؟
  2. هزینه شارژ تونر کارتریج دستگاه چقدره؟ چون بسته به نوع کارتریج میتونه بالا یا پایین باشه.
  3. قطعات یدکی پرینتر رو در صورت لزوم می‌تونید به راحتی تو بازار پیدا کنید یا خیر؟
توجه به هزینه ها و امکانات پرینتر های چندکاره از معیارهای انتخاب بهترین پرینتر چندکاره
” راهنمای خرید بهترین پرینتر چندکاره فقط یکی از مقالات وب‌سایت فروشگاهی نورپرینتر بود. هدف این مقاله آشنایی شما با معیارهای درست برای انتخاب بهترین پرینتر چندکاره (لیزری یا جوهر افشان) متناسب با نیازتون هست. برای مطالعه دیگر مقالات کاربردی نورپرینتر لطفا به بخش وبلاگ سایت مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه