فیلم فیوزینگ یکی از قطعات کارتریج پرینتر به شمار می آید، قطعه ای استوانه ای از جنس پلاستیک و یا فلزی می باشد که روکشی از جنس تفلون بر روی آن کشیده شده است که باعث می شود تا تونر های ریخته شده روی کاغذ، بر روی آن نچسبد. این قطعه با نیرویی که از پرس رولر می گیرد، دائما در حال چرخش بوده و کاغذ درون پرینتر را پرس میکند، جوهر مرطوب بلافاصله بین هر دو غلطک می رود. به لطف گرما و فشار حاصل از بدنه، جوهر درون کاغذ ادغام می شود و به آسانی لک نمی خورد.  دلیل این که چاپگرها اغلب برای گرم کردن یک یا دو دقیقه زمان نیاز دارند، زیرا در یک غلتک از لامپ لوله کوارتز استفاده می کنند تا به دمای مناسب برسند. این ویژگی نیاز به بیشترین میزان برق در کل فرآیند را دارد. جوهر خیس شده و به راحتی در هنگام برخورد با فیوز صاف می شود، بنابراین غلطک ها در تفلون پوشانده می شوند تا از چسباندن جوهر به غلطک ها به جای کاغذ جلوگیری شود. با این وجود، بدون آن، جوهر تونر به طور مداوم لکه دار می شود و پس از لمس دست ها، جوهر بر روی کاغذ پخش می شود.فیلم فیوزینگ

علت خراب شدن فیلم فیوزینگ

اگر به صورت مداوم از پرینتر استفاده می کنید فیلم فیوزینگ پرینتر شما در خطر است. موارد دیگری نیز هست که می تواند منجر به خراب شدن این قطعه شود. این موارد عبارتند از:

  • استفاده از کاغذهایی که قبلا استفاده شده اند و چاپ بر روی آن ها انجام شده است
  • استفاده از کاغذهای منگنه دار
  • استفاده از کاغذهای گیره دار
  • استفاده از کاغذهای برچسب دار
  • استفاده از کاغذهای غلط گیر دار
  • استفاده از کاغذی که روی آن ذرات اضافه وجود دارد

توجه داشته باشید، چاپ مکرر باعث می شود واحد فیوزر مستعد سایش و پارگی شود. نگهداری مناسب، مانند تمیز کردن دوره ای و تعویض قطعات مونتاژ ، برای جلوگیری از نقص در فرایند چاپ بسیار مهم است. نادیده گرفتن مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری یا عدم تعویض قطعات معیوب اغلب می تواند منجر به هدر رفتن منابع و انرژی شود.

گرمای بیش از حد فیلم فیوزینگ کارتریج می تواند تهدیدی جدی برای کاغذ باشد زیرا می تواند ورق را بسوزاند یا حتی اجزای الکتریکی را در چاپگر ذوب کند. هر فیوزر دارای ترموستاتی است که با رسیدن به دمای بالا مشخص، آن را خاموش می کند و این باعث می شود که فیوز خنک شود.

گرد و غبار نیز به خرابی های اجزای پرینتر کمک می کند، اما این مشکل را می توان با تمیز کردن غلطک ها با یک دستمال خشک تمیز حل کرد. دانستن این موارد می تواند به جلوگیری از خراب شدن و تعمیرات گران قیمت کمک کند.

  • fanniweb writer
  • مرداد ۲۶, ۱۳۹۹
  • 4795 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه